Region: Dänemark

Vi VIL stemme over ny epidemilov i Denmark

Petent/in nicht öffentlich
Petition richtet sich an
Regeringen

0 Unterschriften

Die Petition wurde abgeschlossen

0 Unterschriften

Die Petition wurde abgeschlossen

  1. Gestartet 2021
  2. Sammlung beendet
  3. Eingereicht
  4. Dialog
  5. Beendet

Petition richtet sich an: Regeringen

Folketinget har nu vedtaget den nye epidemilov ved en afstemning i folketingssalen.
Den indeholder mulighed for nye, vidtgående restriktioner, der skal dæmme op for smitsomme sygdomme.
Loven erstatter de ændringerne, der blev vedtaget på én dag i marts 2020, hvor store dele af Danmark blev lukket grundet coronavirus.
Den indeholder mere magt til Folketinget, som den siddende sundhedsminister fremover skal henvende sig til for at få opbakning til eventuelle indgreb. Den nye lov gælder fra 1. marts.

Begründung

Ny epidemilov er store ingreb i alle danske borger frihed.
Med den nye epidemiloven i hånden regeringen kan tvinge restauranter , fitnesscentre og kultursteder til at indsamle oplysninger om borgernes færden som led i myndighedernes smitteopsporing.
Det er meget indgribende , når myndighederne får bemyndigelse til at TVANGSisolere folk , og at restauranter og fitnesscentre bliver TVUNGET til at gemme data om danskerne , så myndighederne kan få indblik i dem. Det er intet andet overvågning.

Angaben zur Petition

Petition gestartet: 24.02.2021
Sammlung endet: 23.05.2021
Region: Dänemark
Kategorie: Bürgerrechte

Das könnte Sie auch interessieren

Helfen Sie mit, Bürgerbeteiligung zu stärken. Wir wollen Ihren Anliegen Gehör verschaffen und dabei weiterhin unabhängig bleiben.

Jetzt fördern