06/16/2026, 06:40
Kära vänner, familj och alla som har stöttat oss,
Vi vill dela med oss av en viktig nyhet. Vi har fått beslutet från domstolen och vårt ärende har återförvisats till Migrationsverket för en ny prövning.
Det innebär att något slutligt beslut ännu inte har fattats och att vårt ärende nu ska granskas på nytt. Vi är tacksamma för denna möjlighet och fortsätter att kämpa för vår familj, vårt hem och den framtid vi har byggt upp i Sverige under de senaste 11 åren.
Samtidigt vill vi vara öppna med att den långa processen har haft en stor påverkan på vår familj, särskilt på Benjamin. Han befinner sig fortfarande i ett svårt psykiskt tillstånd efter år av oro, ovisshet och rädsla för framtiden. Trots detta kämpar han vidare varje dag. Han har ett starkt stöd från oss som familj, från vården och från de läkare som följer och hjälper honom. Vi står vid hans sida varje dag och gör allt vi kan för att ge honom trygghet, hopp och styrka.
Vi arbetar, betalar skatt, tar hand om våra barn och engagerar oss i samhället. Sverige är vårt hem. Under 11 år har vi byggt våra liv här, skapat vänskaper, arbetat hårt och blivit en del av det samhälle vi älskar.
Vi hoppas att alla omständigheter, all dokumentation och de mänskliga aspekterna av vårt ärende kommer att beaktas i den fortsatta handläggningen.
Ett varmt och innerligt tack till alla som har skrivit under vår namninsamling, delat vår historia och skickat stöd och uppmuntran. Ert stöd betyder mer än ni kan ana och har hjälpt oss att fortsätta när det har känts som allra svårast.
Vår kamp är inte över, men domstolens beslut har gett oss nytt hopp. Vi tror på rättvisa, vi tror på medmänsklighet och vi fortsätter framåt – tillsammans.
❤️🙏🏼
Familjen Hadziahmetovic